[Ok, rozumiem!]
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

AKADEMIA WALKI I SPRAWNOŚCI - Mazowiecki Klub Karate Kyokushin

Warszawa - Komorów - Nadarzyn - Lesznowola - Mysiadło - Mroków - Rusiec - treningi indywidualne - treningi poranne

karate dzieci karate dorosli boks xma bjj bjj

Zmiany w treningach:
brak

Akceptujemy karty:


warszawa sportowa

"Urząd Miasta st Warszawy współfinansuje w roku 2017 szkolenie i współzawodnictwo sportowe dzieci i młodzieży z sekcji Mazowieckiego Klubu karate Kyokushin w Warszawie"

"Urząd Dzielnicy Ochota Miasta st Warszawy współfinansuje w roku 2017 szkolenie i współzawodnictwo sportowe dzieci i młodzieży z sekcji Mazowieckiego Klubu karate Kyokushin na Ochocie"

Dziękujemy urzędowi gminy Lesznowola za wsparcie finansowe w  szkoleniu dzieci i młodzieży

Dziękujemy urzędowi gminy Nadarzyn za dofinansowanie wyjazdów dzieci z Nadarzyna oraz Ruśca


obozy

PRAWIDŁOWE ODDYCHANIE


Ćwiczenia oddechu są jednym z najbardziej istotnych punktów treningu karate. Celem ich jest nie tylko odświeżenie systemu oddechowego, ale również wzmocnienie dolnej strefy brzucha. W konsekwencji tego ćwiczenia oddechowe są ćwiczeniami brzucha. Prawidłowe oddychanie polega na odpowiednim, mistrzowskim napinaniu mięśni ciała i koncentrowaniu siły w danej sekundzie, które to obie wartości można uzyskać tylko poprzez właściwe techniki oddychania. Jedna z zasad fizycznych głosi, że największą siłę uzyska ciało w momencie wyrzucania z siebie ponad polowy pojemności powietrza. Znają tę zasadę doskonale ciężarowcy, oszczepnicy czy dyskobole. W karate przykładem właściwego użycia kontroli oddechu jest Kiai.
W celu przedstawienia zasad oddychania w karate niezbędny jest podział oddychania na trzy główne grupy:

  1. oddychanie normalne,
  2. ibuki,
  3. nogare.

 

Oddychanie normalne jest oddychaniem stosowanym na co dzień z użyciem klatki piersiowej. Wszystkie formy oddychania mają dwie formy - wdech i wydech. Gdy osoba jest rozweselona - śmieje się - kładzie nacisk na wydech; z kolei gdy jest wystraszona kładzie nacisk na wdech. Kontrolowanie oddechu jest niezbędne dla przywrócenia normalnego oddechu po wykonaniu dużego wysiłku.

Nogare
Ta metoda oddychania używana jest w trakcie walki lub w czasie jej ćwiczenia, w celu zachowania spokoju i samokontroli. Wdech powinien być głęboki, przetrzymany parę sekund, następnie wydech przez usta w sposób kontrolowany. Język trzymany jest za zębami, by oddech był cichy. W oddychaniu bierze udział przepona.

Ibuki
Ibuki zawarte jest zarówno w Sanchin, jak i w Tensho-Kata. Napnij żołądek i wykonaj mocny wydech z żołądka. Kiedy czujesz, ze oddech został ukończony, napnij brzuch i spróbuj kontynuować wydech.

Rola kiai
Kiai jest przenikliwym okrzykiem wychodzącym z dolnej partii brzucha i porównywanym z pomrukiem atakującego tygrysa. Krzyk ten powoduje zwiększenie pewności siebie, poprawia skuteczność techniki, a także jeśli wykonany jest w odpowiednim momencie, przyczynia się do obniżenia pewności siebie u przeciwnika, a nawet wywołuje szok.
Kiai pomaga tez atakującemu w "oczyszczeniu się" z wszelkich myśli i poświęceniu się całkowicie danej technice.
Masutatsu Oyama ostrzegał ćwiczących: "Jeśli przestaniesz doskonalić swój oddech, prócz kilku sztuczek nie osiągniesz w karate niczego".