Wymagania2018-09-13T15:10:40+00:00

Wymagania egzaminacyjne poniżej 14 lat (Junior)

Wymagania egzaminacyjne powyżej 14 lat (Senior)

 

Stopień Zakres Techniki
10.1
|
Pozycje Fudo Dachi
Uderzenia/cięcia Seiken-Morote-Tsuki (chudan, jodan, gedan)
Kopnięcia Hiza-Geri
Sprawność 1. 50x Zaciskanie pięści

2. 10 Pajacyków

3. 10 Przysiadów

Teoria Zasady bezpieczeństwa: sala, szatnia, ubiór itp. Znaczenie słowa: Osu (akceptacja, wyraz szacunku, „tak jest”)
10.2
||
Pozycje 1. Seiza

2. Zenkutsu Dachi

Uderzenia/cięcia Seiken-Tsuki (chudan, jodan, gedan)
Bloki Morote Gedan-Barai/Kake-Wake-Uke
Kopnięcia Kin-Geri (haisoku)
Poruszanie Wyjście do Zenkutsu Dachi w tył, powrót do Fudo Dachi
Sprawność 1. Prawidłowy Przysiad

2. Prawidłowy Delfinek

3. Prawidłowy Pajacyk

4. 30 Przysiadów

5. 10 Delfinków

Teoria 1. Pozycja Seiza (siadanie i wstawanie, ukłony)

2. Znaczenie słowa „Karate” (pusta ręka, kara-pusta te-ręka)

10.3 ||| Pozycje 1. Yoi Dachi

2. Haisoku Dachi

Kopnięcia Mae-Keage (chusoku)
Sprawność 1. 50 Przysiadów

2. 20 Delfinków

Teoria 1. Znaczenie słów: „Sensei” (mistrz, nauczyciel) oraz „Senpai” (starszy rangą)

2. Przysięga dojo (czwarty punkt)

9.1 |
|
Pozycje Heiko Dachi
Bloki Seiken-Gedan-Barai
Kopnięcia Mae-Geri -Chudan ( chusoku)
Sprawność 1. 20 Delfinków w czasie 1 minuty

2. 40 Przysiadów w czasie 1 minuty

3. 30 Delfinków

4. 5 Pompek lub 10 Pompek na kolanach

Teoria 1. Prawidłowy wygląd Karategi i wiązanie pasa

2. Liczenie po japońsku do 10

9.2 |
||
Pozycje Kumite Dachi (pozycja walki)
Uderzenia/cięcia Seiken Ago-Uchi
Sprawność 1. 10 Pompek lub 20 Pompek na kolanach

2. Dotknięcie palcami dłoni do palców stóp w siadzie prostym

Teoria 1. Znaczenie słowa „Kyokushin” (najwyższa prawda)

2. Strony: lewa-hidari, prawa-migi

9.3 |
|||
Pozycje Kiba-Dachi
Uderzenia/cięcia Gyaku-Tsuki (chudan, jodan, gedan)
Bloki Seiken-Jodan-Uke
Poruszanie Trzy kroki w przód/tył w Zenkutsu-dachi z Gyaku-tsuki
Sprawność 1. 22 Delfinki w czasie 1 minuty

2. 44 Przysiady w czasie 1 minuty

3. 10 Pompek

4. 10 Brzuszków

Teoria Znaczenie słów Kyoku-shin-kai.
8.1

|

Pozycje Kokutsu Dachi
Uderzenia/cięcia Oi-Tsuki (chudan, jodan, gedan)
Kopnięcia Soto-Mawashi-Keage (teisoku)
Poruszanie Trzy kroki w przód/tył w Zenkutsu-dachi z Oi-tsuki
Kumite 5 walk po minucie
Sprawność Mostek
Teoria Przysięga Dojo
8.2

|

Pozycje Musubi Dachi
Uderzenia/cięcia 1. Seiken-Mawashi-Tsuki

2. Seiken-Shita-Tsuki

Bloki Seiken-Soto-Uke
Kopnięcia Uchi-Mawashi-Keage (haisoku)
Poruszanie Obrót w Zenkutsu Dachi z blokiem Gedan-Barai
Kumite 6 walk po minucie
Sprawność 1. Mostek 20 sekund

2. Stanie w podporze na pięściach (seiken) 20 sekund

3. 24 Delfinki w czasie 1 minuty

4. 48 Przysiadów w czasie 1 minuty

Teoria Nogare I (oddychanie)
8.3

|||

Pozycje Sanchin Dachi
Uderzenia/cięcia 1. Seiken-Tate-Tsuki (chudan, jodan, gedan)

2. Uraken-Shomen-Uchi

Bloki Seiken-Uchi-Uke
Kopnięcia Yoko-Keage (sokuto)
Poruszanie Trzy kroki w przód/tył w Zenkutsu-dachi z Oi-tsuki/Gyaku-tsuki/Uke, obrót z Gedan barai itd.
Kata Kihon Kata Sono Ichi
Kumite 7 walk po minucie
Sprawność 1. Stanie w podporze na pięściach (seiken) 40 sekund

2. Stanie na rękach przy drabinkach

Teoria Nogare II (oddychanie wykonywane odwrotnie)
7.1 |

|

Pozycje Shiko Dachi
Uderzenia/cięcia 1. Shuto-Sakotsu-Uchi-Komi

2. Shuto-Ganmen-Uchi

Kopnięcia 1. Kansetsu-Geri (sokuto)

2. Yoko-Geri-Chudan

Poruszanie Trzy kroki w przód/tył w Zenkutsu-dachi z Mae-keage/Mae-geri, obrót z Morote Gedan Barai itd.
Kata Taikyoku Kata Sono Ichi
Kumite 8 walk po minucie
Sprawność 1. Stanie na rękach przy drabinkach 40 sekund

2. 26 Delfinków w czasie 1 minuty

3. 52 Przysiadów w czasie 1 minuty

Teoria Etykieta Dojo
7.2 |

||

Pozycje 1. Uchi Hachi-ji Dachi

2. Soto Hachi-ji Dachi

Uderzenia/cięcia 1. Shuto-Sakotsu-Uchi

2. Jun-Tsuki

Bloki Seiken-Morote-Uchi-Uke
Kopnięcia 1. Kakato-Otoshi

2. Mae-Geri-Jodan (chusoku)

Poruszanie Trzy kroki w przód/tył w Kokutsu-dachi z Oi-tsuki/Gyaku-tsuki/Uchi-uke, obrót z Gedan-barai itd.
Kata Taikyoku Kata Sono Ni
Kumite 9 walk po minucie
Sprawność Dotknięcie głową do podłogi w siadzie rozkrocznym
7.3 |

|||

Pozycje Neko Ashi Dachi
Uderzenia/cięcia 1. Uraken-Sayu-Uchi

2. Uraken-Hizo-Uchi

Bloki Shuto-Mawashi-Uke
Poruszanie Trzy kroki w przód w Sanshin-dachi z Tsuki/Uchi/Keri/Uke, obrót poprzez przekrok itd.
Kumite 10 walk po minucie
Sprawność 1. Stanie na rękach przy drabinkach 60 sekund

2. Stanie w podporze na pięściach (seiken) 60 sekund

3. 28 Delfinków w czasie 1 minuty

4. 56 Przysiadów w czasie 1 minuty

Teoria Historia Karate Kyokushin
6.1

|

Pozycje Kake Dachi
Uderzenia/cięcia 1. Tetsui-Oroshi-Ganmen-Uchi

2. Tetsui-Kome-Kami

Bloki Juji-Uke (jodan, gedan)
Kopnięcia Mawashi-Geri-Gedan (haisoku, chusoku)
Poruszanie Trzy kroki w przód w Zenkutsu-dachi z Mea-geri + Gyaku-tsuki, obrót z Morote gedan barai itd.
Kata Sakugi Kata Sono Ichi
Kumite 12 walk po minucie
Sprawność 10 x kolana do klatki piersiowej w zwisie
Teoria Twórca nowoczesnego Kyokushin Sosai Masutatsu Oyama
6.2

||

Uderzenia/cięcia Shuto-Mawashi-Uchi
Bloki Uchi-Uke + Gedan-Barai
Kopnięcia Mawashi-Geri-Chudan (haisoku, chusoku)
Poruszanie 1. Trzy kroki w przód w Kokutsu-dachi z shuto-mawashi-uke, obrót itd.

2. Krok odstawno-dostawny w pozycji walki

Kata Sakugi Kata Sono Ni
Kumite 14 walk po minucie
Sprawność 1. 20 x kolana do klatki piersiowej w zwisie

3. 30 Delfinków w czasie 1 minuty

4. 60 Przysiadów w czasie 1 minuty

Teoria Siedziba Międzynarodowej Organizacji Karate (IKO – Honbu Dojo) i lider Kancho Shokei Matsui
6.3

|||

Pozycje Tsuru Ashi Dachi
Uderzenia/cięcia 1. Shuto-Hizo-Uchi

2. Shuto-Jadan-Uchi-Uchi

3. Tetsui-Hizo-Uchi

Bloki Osae-Uke
Kopnięcia Ushiro-Keage (kakato)
Poruszanie 1. Poruszanie w pozycji walki po krzyżu

2. Przekrok i zakrok w pozycji walki

Kata 1. Taikzoku Kata Sono San

2. Kihon Kata Sono Ni

Kumite 16 walk po minucie
Sprawność 1. 10x scyzoryk

2. 20 pompek na pięściach (seiken)

5.1 |

|

Uderzenia/cięcia 1. Tetsui-Yoko-Uchi (chudan, jodan, gedan)

2. Uraken-Mawashi-Uchi

3. Shotei-Uchi (chudan, jodan, gedan)

Bloki Morote-Uke
Kopnięcia Mawashi-Geri-Jodan (haisoku)
Poruszanie 1. Poruszanie w pozycji walki z zejściami na boki

2. Poruszanie się z partnerem w pozycji walki

Kata 1. Sakugi Kata Sono San

2. Pinian Kata Sono Ichi

Kumite 18 walk po minucie
Sprawność 1. Stanie lub chodzenie na rękach bez asekuracji

2. 33 Delfinki w czasie 1 minuty

2. 62 Przysiady w czasie 1 minuty

5.2 |

||

Uderzenia/cięcia 1. Seiken-Mawashi-Uchi

2. Uraken-Shita-Tsuki

3. Uraken-Ganmen-Oroshi-Uchi

Bloki Shotei-Uke (chudan, jodan, gedan)
Kopnięcia Yoko-Geri-Chudan (sokuto)
Poruszanie 1. Poruszanie w pozycji walki z ciosami prostymi

2. Poruszanie się w pozycji walki z dowolnymi technikami ręcznymi i nożnymi stosując bloki, oraz zmianę dystansu

Kata 1. Pinian Kata Sono ni

2. Pinian Kata Sono San

Kumite 20 walk po minucie
Sprawność 10 przeskoków bokiem nad partnarem w podporze
5.3 |

|||

Pozycje Moro Ashi Dachi
Uderzenia/cięcia 1. Ippon-Nukite

2. Nihon-Nukite

3. Yonhon-Nukite

4. Hiji-Ate (chudan)

5. Hiji-Age-Ate

Bloki Shuto-Mae-Mawashi-Uke
Kopnięcia Ushiro-Geri-Chudan (kakato)
Poruszanie 1. Kombinacja: 3 ciosy proste – prawe Mawashi-geri, 2 ciosy proste – lewe Mawashi-geri

2. Walka z cieniem

Kata 1. Pinian Kata Sono Yon

2. Sanchin-No Kata

Kumite 22 walki po minucie
Sprawność 1. 20 x scyzoryk

2. 10 przeskoków przez pas

3. Przerzut bokiem („gwiazda”)

4. 35 Delfinków w czasie 1 minuty

5. 65 Przysiadów w czasie 1 minuty

Teoria Komendy stosowane na zawodach Kyokushin Karate
Stopień Wymagania
10
  1. Zasady noszenia kyokushin karategi i wiązania obi.
  2. Znaczenie słowa kyoku-shin-kai oraz znajomość etykitey dojo i przysięgi dojo.
  3. Liczenie po japonsku do 10.
  4. Pozycje: fudo-dachi, yoi-dachi, uchi-hachi-ji-dachi, haisoku-dachi, zenkutsu-dachi.
  5. Uderzenia: morote-tsuki (jodan, chudan, gedan), seiken-tsuki (jodan, chudan, gedan).
  6. Bloki: seiken-jodan-uke, seiken-gedan-barai, kake-wake-uke.
  7. Kopnięcia: hiza-geri, kin-geri, mea-keage.
  8. Kumite: poruszanie się w pozycji walki krokiem dostawnym.
  9. Z aktywnej pozycji haisoku-dachi przejście do zenkutsu-dachi i wykonać techniki: morote-tsuki (jodan, chudan, gedan), seiken-gedan-barai, kake-wake-uke, hiza-geri, kin-geri. Uwzględnić stronę lewą (hidari) oraz prawą (migi), stosować okrzyk (kjai).
9 |
  • Historia kyokushin karate.
  • Pozycje: musubi-dachi, sanchin-dachi.
  • Uderzenia: seiken-ago-uchi, seiken-gyaku-tsuki, seiken-oi-tsuki (jodan, chudan, gedan), seiken-chudan-mawashi-tsuki, seiken-tate-tsuki (jodan, chudan, gedan).
  • Bloki: seiken-chudan-soto-uke.
  • Kopnięcia: mea-geri-chudan (chusoku).
  • Kata: kihon-no-kata sono-ichi.
  • Oddychanie: nogare.
  • Ippon kumite: tori (atakujący); jodan-tsuki, uke (broniący się); jodan-uke + kontra chudan-gyaku-tsuki.
  • Jiyu-ippon-kumite: atakujący; jodan-tsuki, broniący się; jodan-uke + kontra seiken-chudan-mawashi-tsuki.
  • Jiyu-ippon-kumite (samoobrona): atakujący wykonuje atak ręką, broniący się wykonuje jodan-uke + jodan-gyaku-tsuki i hiza-geri.
  • Test kondycyjny:
    30 pompek
    20 skłonów
  • Test poruszania się w pozycji sanchin-dachi i zenkutsu-dachi stosując techniki zawarte w kihon-no-kata
8
  1. Pozycje: kokutsu-dachi, kiba-dachi.
  2. Uderzenia i cięcia: uraken-shomen-uchi, seiken-shita-tsuki, jun-tsuki (jodan, chudan, gedan) shuto-sakotsu-uchi, shuto-uchi-komi.
  3. Bloki: seiken-chudan-uchi-uke.
  4. Kopnięcia: mawashi-geri-gedan (haisoku, chusoku), yoko-keage (sukoto).
  5. Kata: taikyoku sono-ichi i sono-ni.
  6. Oddychanie: nogare, ibuki (san-kai).
  7. Ippon-kumite: atakujący wykonuje chudan-tsuki, broniący się soto-uke + kontra chudan-gyaku-tsuki.
  8. Jiyu-ippon-kumite: atakujący wykonuje seiken-chudan-tsuki, broniący się soto-uke + seiken-shita-tsuki i gedan-mawashi-geri.
  9. Jiyu-ippon-kumite (samoobrona): atakujący wykonuje chudan-tsuki, broniący się soto-uke + seiken-tate-tsuki i hiza-geri
  10. Jiyo-kumite: wolna walka pod kątem zawodów.
  11. Test kondycyjny:
    40 pompek
    25 skłonów
  12. Test poruszania się w pozycji kokutsu-dachi i kiba-dachi stosując techniki zawarte w kihon-no-kata.
7 |
  • Pozycje: neko-ashi-dachi.
  • Uderzenia i cięcia: tettsui-oroshi-ganmen-uchi, tettsui-kome-kami-uchi, tettsui-hizo-uchi, tettsui-yoko-uchi (jodan, chudan, gedan), shuto-ganmen-uchi, shuto-hizo-uchi.
  • Bloki: seiken-juji-uke (jodan, gedan), shuto-mawashi-uke.
  • Kopnięcia: teisoku-mawashi-soto-keage, haisoku-mawashi-uchi-keage, mawashi-geri-chudan (haisoku, chusoku), kansetsu-geri.
  • Kata: taikyoku sono-san, pinan sono-ichi.
  • Sanbon-kumite: atakujący wykonuje 3 kroki atakując kolejno jodan-tsuki, chudan-tsuki i gedan-tsuki, broniący się cofając wykonuje 3 kroki z kolejno jodan-uke, soto-uke, gedan-barai + kontruje chudan-gyaku-tsuki i gedan-barai.
  • Oddychanie: nogarei ibuki (san-kai).
  • Ippon-kumite: atakujący wykonuje jodan-tsuki, broniący się uchi-uke i uraken-shomen-uchi.
  • Jiyu-ippon-kumite: atakujący wykonuje jodan-tsuki, broniący się uchi-uke oraz kontruje technikami seiken-shita-tsuki, seiken-chudan-mawashi-tsuki i mawashi-geri-gedan.
  • Jiyu-ippon-kumite: atakujący wykonuje jodan-tsuki, broniący się seiken-uchi-uke i kontruje stosując uraken -shomen -uchi, seiken-shita-tsuki, i hiza-geri.
  • Jiyu-kumite: 5 walk po 2 minuty; randori.
  • Test sprawnościowy:
    50 pompek
    30 skłonów
  • Test poruszania się w pozycjach zenkutsu-dachi, kiba-dachi, kokutsu-dachi i neko-ashi-dachi stosując techniki zawarte w kihon-no-kata.
6
  1. Pozycje: tsuru-ashi-dachi
  2. Uderzenia: uraken-sayu-uchi, uraken-mawashi-uchi, uraken-hizo-uchi, uraken-gamnen-oroshi-uchi, shyto-jodan-uchi-uchi, ni-hon-nukite, yon-hon-nukite, hiji-ate (chudan, jodan)
  3. Bloki: morote-chudan-uchi-uke, seiken-uchi-uke-gedan-barai
  4. Kopnięcia: yoko-gei-chudan, ushiro-geri-chudan
  5. Kata: pinian-kata-sono-ni
  6. Renraku: TORI: mae-geri-chudan, gyaku-tzuki, UKE: soto-uke, gedan-barai, gyaku-shuto-sakotsu-uchi
  7. Ippon-kumite: TORI: jodan-tzuki, chudan-gyaku-tzuki, UKE: hidari-uchi-uke, soto-uke, gedan-barai, gyaku-shuto-sakotsu-uchi
  8. Jiyu-ippon-kumite: I kyokushin kumite
  9. Jiyu-kumite: 10 walk po 2 minuty
  10. Test sprawnościowy:
    100 pompek
    40 skłonów
  11. Poruszanie się w poznanych pozycjach + uderzenia i kopnięcia
5 |
  • Pozycje: moro-ashi-dachi
  • Uderzenia: shotei-uke (gedan, chudan, jodan), hiji-age-ate-jodan
  • Bloki: shotei-uke (gedan, chudan, jodan), mae-mawashi-uke
  • Kopnięcia: ushiro-gei-chudan (3 warianty)
  • Kata: pinian-kata-sono-san
  • Renraku: mae-geri-chudan, yoko-geri-chudan, ushiro-geri-chudan, gyaku-tzuki-chudan
  • Oddychanie: ibuki, nogare w pozycji sanshin-dachi
  • Ippon-kumite: TORI: migi-mae-geri-chudan, UKE: hidari (shotei-uke-gedan, mae-geri-chudan), gyaku-tzuki
  • Jiyu-ippon-kumite: II kyokushin kumite
  • Jiyu-kumite: 12 walk po 2 minuty
  • Test sprawnościowy:
    140 pompek
    30 skłonów
  • Poruszanie się w poznanych pozycjach + uderzenia i kopnięcia
4
  1. Pozycje: heiko-dachi, kake-dachi
  2. Pozycje w formie kata: haisoku-dachi, sanchin-dachi, neko-ashi-dachi, kake-dachi, tsuru-ashi-dachi
  3. Uderzenia: Kombinacja w sanshin-dachi: shuto-sakotsu-uchi, gamnen-uchi, uchi-komi, hizo-uchi, uchi-uchi
  4. Bloki: shuto-jodan-kake-uke, shuto-jodan-uke, shuto-chudan-soto-uke/uchi-uke, shuto-gedan-barai, shuto-mae-mawashi-uke
  5. Kopnięcia: yoko-geri-jodan, mawashi-geri-jodan, ushiro-geri-jodan
  6. Kata: sanchin-no-kata
  7. Jiyu-ippon-kumite: III kyokushin-kumite
  8. Jiyu-kumite: 15 walk po 2 minuty
  9. Test sprawnościowy:
    30 pompek na kościach
    70 skłonów
    10 przeskoków nad partnerem
    10 przeskoków przez własny pas w przód i w tył
  10. Poruszanie się w poznanych pozycjach
3 |
  • Pozycje: shiko-dachi
  • Uderzenia: w kiba-dachi chudan-hiji-ate, jodan-age-hiji-ate, oroshi-hiji-ate, ushiro-hiji-ate
  • Bloki: w sanchin-dachi shuto-jodan-kake-uke, shuto-jodan-uke, shuto-chudan-soto (uchi)-uke, shuto-gedan-barai, shuto-mae-mawashi-uke, shuto-jodan-juji-uke, shuto-gedan-juji-uke
  • Kopnięcia: mae-kakato-geri (gedan, chudan, jodan), ago-jodan-geri
  • Kata: pinian-kata-sono-yon, kichon-kata-sono-ni
  • Yakusoku-ipon-kumite
  • Jiyu-ippon-kumite: IV kyokushin kumite
  • Jiyu-kumite: 20 walk po 2 minuty
  • Test sprawnościowy
    50 pompek
    100 skłonów
    15 przeskoków nad partnerem
    15 przeskoków nad pasem trzymanym oburącz
  • Poruszanie się w poznanych pozycjach
  • Wiedza na temat Międzynarodowej Organizacji Karate (IKO) i Polskiej Federacji Karate Kyokushin (PFKK).

Uwaga: zawodnicy posiadający 3 Kyu oraz ukończone 18 lat mogą startować w zawodach rangi Mistrzostw Polski.

2
  1. Uderzenia: hiraken-tzuki (chudan, jodan), hiraken-oroshi-uchi, hiraken-mawashi-uchi, haishu (chudan, jodan), age-jodan-tzuki
  2. Bloki: koken-uke (gedan, chudan, jodan)
  3. Kopnięcia: nidan-tobi-geri, gyaku-mae-tobi-geri, oi-mae-tobi-geri
  4. Kata: pinian-kata-sono-go, geksai-dai
  5. Renraku: hidari-gedan-barai, seiken-ago-uchi, seiken-gyaku-tzuki, mae-geri, mawashi-geri, ushiro-geri, gedan-barai, seiken-gyaku-tzuki
  6. Jiyu-ippon-kumite: V kyokushin-kumite
  7. Jiyu-kumite: 25 walk po 2 minuty
  8. Test sprawnościowy:
    120 pompek
    120 skłonów
  9. Poruszanie się w pozycjach + techniki ręczne
1
  1. Uderzenia: ryuto-ken-tzuki, naka-yubi-ippon-ken-chudan
  2. Bloki: chudan-haito-uchi-uke, kake-uke-jodan
  3. Kopnięcia: chudan-uchi-haisoku-geri, oroshi-uchi-kakato-geri, yoko-tobi-geri, oroshi-soto-kakato-geri
  4. Kata: yantzu-no-kata, tzuki-no-kata
  5. Renraku: 1) oi/gyaku/oi-tzuki, shita-tzuki, 2) mawashi-geri-jodan, oi/gyaku-tzuki, mawashi-geri-jodan
  6. Jyiu-kumite: 30 walk po 2 minuty
  7. Test sprawnościowy:
    150 pompek
    150 skłonów
1 DAN
|
  1. Uderzenia: jodan-morote-haito-uchi, haito-uchi (gedan, chudan, jodan)
  2. Bloki: jodan-morote-kake-uke, osai-uke
  3. Kopniecia: kake-geri (kakato, chusoku), jodan-ushiro-mawashi-geri
  4. Kata: tencho-no-kata, saifa-no-kata, taikyoku-kata-sono-ichi/ni/san wersje ura
  5. Renraku: mawashi-geri, ushiro-mawashi-geri, jodan-mae-geri, mawashi-geri, ushiro-mawashi-geri
  6. Tamashewari: seiken, shuto, hiji, kakato
  7. Jiyu-kumite: 40 walk po 2 minuty
2 DAN ||
  1. Uderzenia: jodan-toho-uchi, keiko-uchi, hiji-uke (chudan, jodan).
  2. Bloki: gedan-shuto-morote-uke, gedan-shotei-morote-uke.
  3. Kopniecia: ushiro-tobi-geri, ushiro-mawashi-tobi-geri, ago-kakato-ushiro-geri, mawashi-tobi-geri.
  4. Kata: kanku-dai, geksai-sho, seienchin, pinian-kata-sono-ichi (ura).
  5. Jiyu-kumite: 45 walk po 2 minuty.
3 DAN |||
    Kata: ryu-no-kata, pinian-kata-sono-ni (ura) Jiyu-kumite: 50 walk po 2 minuty
4 DAN |||| Wymagania